1. Általános információ

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni Webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket (a továbbiakban: ÁSZF) és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

Az alábbi ÁSZF a www.birdingclub.hu weboldalt üzemeltető  Turján Bt- (továbbiakban: Eladó), és az Eladó által a www.birdingclub.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Vevő (a továbbiakban: Vevő) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Eladó és Vevő a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a www.birdingclub.hu weboldalon keresztül történik, függetlenül attól, hogy annak teljesítése Magyarországról vagy külföldről, a Szolgáltató vagy közreműködője által történik. Jelen dokumentum semmilyen tekintetben nem korlátozza a Vásárló külön jogszabályban meghatározott jogait.

A honlapon feltüntetett árak bruttó fogyasztói árak 27% áfával (a nettó összegre vetítve 27% áfa). A honlapon megadott árak 1 db-ra vonatkoznak, kivéve ha másként nem rendelkezünk. Az adott termék mellett feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek. Az esetleges elírásból fakadó téves összegek (pl. 1 Ft, 0 Ft) miatt Eladó nem kötelezhető a termék eladására, hanem felajánlja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében Vevő minden kötelezettségtől mentesen elállhat vásárlási szándékától.

1.1. Üzemeltetői információ

  •  A www.birdingclub.hu webáruházat üzemelteti a Turján BT melynek adatai az alábbiak:
  • Székhely: 6070 Izsák Matyó dűlő 64
  • Adószám: 03 06 110152
  • Cégjegyzékszám: Cg.03-06-110152 Bács-Kiskun Megyei Cégbíróság
  • Számlavezető bank neve: Fókusz Takarékszövetkezet
  • Elektronikus címe: birdingklub@gmail.com
  • Telefonos elérhetőség: 0670 3264758

1.2. A vásárlás menete

Termék megrendeléséhez  szükséges a Vevő regisztráció. A kosárba feliratú gombbal a bevásárló kosárba helyezheti a terméket, ahol a termék darabszámot is megadhatja, továbbá a kosárból kiveheti. Tovább feliratú gombra kattintva kezdheti meg a szállítási és fizetési adatok megadását.

A második oldalon válassza ki a szállítási és fizetési módot. Amennyiben végzett, a Tovább gombbal lépjen a szállítási és számlázási adatok megadására.

Töltse ki értelemszerűen a saját adatait (név, telefonszám, email cim). Kérjük ezek pontos megadására különös tekintettel figyeljen oda. A szállítási címhez írja be, hol kívánja a csomagot átvenni.  Számlázási címet elég akkor megadni, ha az különbözik a szállítási névtől, címtől. Fontos, hogy ügyeljen az adatok pontos megadására, hiszen ez alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Kattintson a Tovább feliratú gombon. A negyedik oldalon ellenőrizze az adatait, majd a megrendelés véglegesítéséhez kattintson a “Megrendelés jóváhagyása” gombon.

Az adatbeviteli hibák javítására a “Megrendelés jóváhagyása” gomb megnyomása előtt van lehetőség. A visszalépéshez a Vissza feliratú gombot kell megnyomni. A bevásárlókosár tartalma a vásárlás során bármikor módosítható (beleértve a benne szereplő termékek darabszámát) tovább tetszés szerint törölhető. Ha a megrendelés befejeztét követően az adataiban vagy a megrendelésben hibát észlel, vagy módosítani kiván valamit, akkor telefonon vagy az birdingklub.hu e-mail címen ezt jelezze nekünk.

Ezt követően kap egy elektronikus levelet az email címére, melynek legfelső sorában talál egy linket a rendelés megerősítéséhez. Erre az email címének megerősítése miatt van szükség. Amennyiben levelünket nem kapja meg, kérjük ellenőrizze a spam (levélszemét) szűrőjét, hogy nem került-e oda a levelünk.

1.3. Az adásvételi szerződés létrejötte

Webáruházban történő vásárlás esetén adásvételi szerződés jön létre Felek között, amely jogviszonyra a megrendelés és visszaigazolás, valamint a jelen ÁSZF rendelkezései egyaránt irányadók. Az adásvételi szerződés feltételeit a megrendelés elküldésével a vásárló elfogadja.

Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail Vevőhöz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül ajánlattételi kötelezettsége alól, azaz nem köteles a megrendelt terméket megvenni. A megrendeléseket Eladó automatikusan eltárolja elektronikus formában, a vásárló saját megrendeléseit Eladótól lekérdezheti. A megkötött szerződés más módon iktatásra nem kerül. Felek elfogadják, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül és arra a Magyarországon alkalmazott jog irányadó. A szerződés nyelve magyar.

Minden vásárlásról magyar elektronikus  áfás számlát adunk mely a Felek között létrejött szerződésnek minősül és garantálja a Vevő jogait külön jogszabályban meghatározott feltételek mellett (ld. lentebb). A megrendelés visszaigazolásában szereplő árat tekintjük érvényesnek, a megrendelés teljesítése alatti áremelkedést nem terheljük a megrendelőre.

2. Szállítás és fizetés

2.1. Szállítási lehetőségek

  • szállítás postai úton: Magyar postával a könnyebb és kisebb értékű csomagot szállítását javasoljuk
  • Tekintettel arra, hogy a Magyar Posta tőlünk teljesen függetlenül dolgozik a saját menetrendje szerint, semmiféle ráhatásunk nincs, hogy a nap mely időpontjában kézbesítik a csomagot. (Legfeljebb a kézbesítés napjára van némi befolyásunk.) Azt sem tudjuk vállalni, hogy kézbesítés előtt időpontegyeztetés céljából telefonon felhívják a címzettet.

2.2. Szállítási határidő

A szállítási és csomagolási időintervallum 3-30 munkanap között változhat, a csomagokat a Magyar Posta szállítja a megadott címekre. A fenti szolgáltató Magyarország területén belül 1-3 munkanapon belül kézbesítik a megrendelt terméket. A csomagok  kétszeri sikertelen kézbesítés után  plusz 5 munkanapon át átvehetők a helyi postán.   A raktárkészlet gyors változásai miatt előfordulhat, hogy egyes termékek annak ellenére “raktáron” lévőként szerepelnek, hogy valójában nincsenek raktáron. Az ilyen tévedésekért Eladó felelősséget nem vállal, a hiba felismerését követően tájékoztatja a vásárlót.

2.3. Szállítási költségek

Egy darab póló vásárlása esetén 1000 ft

Több póló rendelése esetén (házhoz, posta pont, postán maradó) maximum 5 kg-ig 2200 ft

Nagyobb szállítmány esetén munkatársunk felveszi önnel a kapcsolatot.

2.6. Fizetési módok:

bankártyás fizetés

  • A bankkártyás vásárlás az Borgun Bank által nyújtott szolgáltatás segítségével lehetséges. Teljesen biztonságosan, titkosítással védetten küldheti el bankkártya adatait a bankba. A megadott bankkártya adatokhoz webboltunk semmilyen formában nem férhet hozzá.

utánvét

paypal

3. Jótállási feltételek

3.1. Jótállási idő

A 151 / 2003 (IX.22) Kormányrendelet alapján a cégünk által forgalmazott termékekre az itt leírt feltételek mellett – amennyiben másképp nem rendelkezünk – legalább 1 év (12 hónap) jótállási idő vonatkozik.

A hibás termék visszajuttatása a szaküzlet címére a vásárló feladata és költsége. Amennyiben , cserére már nincs lehetőség, akkor a termék vételára kerül visszafizetésre – ez esetben Vevő elfogadja, hogy a termék vételárán felül Eladó az esetlegesen elmaradt haszonért, kényelmetlenségekért kártérítést nem ad.

Jótállást kizáró tényezők:

  • Átalakítás, szakszerűtlen kezelés (különösen a tisztítás során okozott karcok, sérülések), helytelen tárolás, nem megfelelő szállítás vagy elemi kár.
  • Természetes elhasználódás.

3.2. Szavatosság

Szavatosság keretén belül Eladó felelősséget vállal azért, hogy az eladás időpontjában hibátlan terméket adott át Vevőnek, tehát nincs olyan rejtett hibája, amely csak későbbi fog kiderülni. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha a vásárlás időpontjában nem felel meg a jogszabályban előírt tulajdonságoknak; nem rendelkezik az azonos fajtájú termékre jellemző minősséggel; nem rendelkezik a termék leírásában szereplő tulajdonságokkal. Szavatosság kiterjed a hibás összeszerelésre, valamint arra az esetre is, ha a vevő a használati útmutató hibája miatt rosszul szereli össze a terméket.

Vásárló a hiba felfedezése után – de legfeljebb a vásárlástól számított két éven belül – minél hamarabb köteles érvényesíteni szavatossági igényét. A vásárlást követő hatodik hónap végéig jelentkező hiba esetén Eladónak kell bizonyítania, hogy a hiba a vásárlás időpontjában nem volt a termékben. A hat hónap leteltével azonban vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba vásárláskor is létezett.

3.3. Vásárlástól való elállási jog

A 45/2014. Kormányrendelet alapján az interneten vagy telefonon megrendelt termék átvételétől számított 14 munkanapon belül minden vevőnket megilleti a vásárlástól való elállás joga, mely különösebb indoklás nélkül az alábbi feltételekkel vehető igénybe. Kérjük, az elállásra vonatkozó igényét e-mailben, telefonon vagy levélben előre jelentse be a fenti 14 munkanapos határidőn belül, ezt követően 1 héten belül küldje vissza a terméket. Az alábbiakban pár szóban hétköznapi nyelven összefoglaljuk a rendelet előírásait (további részletekért tekintse meg a fenti linket.)

  • Az elállási jog csak a gyári, minden csomagolási és termékelemet tartalmazó termékre gyakorolható. (Ettől csak abban az esetben tudunk eltekinteni, ha a vásárlás alkalmával a termék nem ilyen feltételekkel került átadásra a vevőnek.) Amennyiben a csomagolás hiányos – azaz a termék eredeti, gyári állapotúként nem értékesíthető – akkor 5-20% költséget felszámolunk.
  • Elállási jog csak a termék kipróbálására vonatkozik, azaz a termék visszavásárlását nem tudjuk garantálni amennyiben azt már használatba vette, azaz a kipróbáláson felül a termék értékvesztést szenved. Ez esetben kárunkat érvényesítjük vagy a terméket visszajuttatjuk a vásárlónak, a vevő költségére. (Hétköznapi nyelven megfogalmazva: ha megvásárol egy terméket, akkor a csomagolást kibonthatja, a terméket kipróbálhatja. Ha eredeti állapotban visszajuttatja nekünk, akkor minden további nélkül visszafizetjük a termék teljes vételárát. Ha koszos, karcos, viseltes akkor azt értékvesztésnek tekintjük.)
  • Az áru ellenértékét a termék személyes visszajuttatásakor azonnal visszafizetjük. Postán vagy futárszolgálattal történő visszaküldés esetén legkésőbb az áru megérkezését követő 30 naptári napon belül visszautaljuk az összeget a megadott bankszámlaszámra. Utánvéttel érkező terméket nem áll módunkban átvenni.
  • Az áru ellenértékének visszatérítése nem vonatkozik a kiszállítási és utánvételi költségekre amennyiben azok a számlán külön tételként szerepelnek. Amennyiben a termék szállítási költség-mentesen került a vásárlónak átadásra, akkor a vásárlónak nem kell megtérítenie a kiszállítás költségét.
  • A visszatérítés nem vonatkozik a termékek visszajuttatásának költségeire, melyeket a megrendelőnek kell viselnie.
  • Az elállás joga csak a raktárról szállított termékekre vonatkozik, a vevő egyedi igényei és kívánsága alapján behozott/legyártatott termékekre nem.

3.4. Panaszkezelés

Vevő az esetleges panaszait az ügyfélszolgálaton teheti meg szóban vagy írásban. Eladó a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, jegyzőkönyvet vetethet fel, melynek tartalmaznia kell nevét, elérhetőségét valamint a panasz tárgyát. A jegyzőkönyv egy példányát a Vevőnek át kell adni. Eladó – amennyiben más törvényi rendelkezések nem vonatkoznak – 30 napon belül írásos választ küld Vevőnek.

További jogorvoslati lehetőségek:

  • Amennyiben Vevő a fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz.
  • A szolgáltatások minőségével, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából Vevő eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.

Felhasználó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.